استاندار درباره ورود مازندران به موج جدید کرونا هشدار داد

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران  احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: خوشبختانه به اندازه کافی در این حوزه تجربه وجود دارد و دستور العمل و پروتکل های بهداشتی هم ابلاغ شده که می توان با همراهی مردم، اصناف و دستگاه های متولی و همه دست اندرکاران مقابله؛ نسبت به کنترل موج پنجم کرونا امیدوار بود. ‎

وی اظهار داشت: بیشترین نگرانی ها بابت سفرها و دورهمی است بنابراین اولویت ما، مکان هایی مانند سوپر مارکت ها، رستوران ها، نانوایی ها و مطب ها که بیشترین درگیری و اجتماع را دارند ، است.

وی با اشاره به این که کنترل نیروی انتظامی بر محدودیت سفرها طبق ابلاغیه ملی با جدیت دنبال شود، ادامه داد: جلسات ستاد شهرستانی و استانی کرونا در راستای اعمال الزامات یادشده؛ نیز باید جدی گرفته شود.

شنا در سواحل دریای خزر مازندران ممنوع است

استاندار مازندران تاکید کرد: شنا کردن در  طرح دریا نیز ممنوع است و این مساله در شهرهای نارنجی و قرمز ساحلی نیز باید جدی تر رعایت  شود ، فرمانداران ممنوعیت شنا را با نصب بنر در ورودی سواحل به مسافران و مردم اطلاع بدهند.

حسین زادگان افزود : نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با منوعیت ورود به سواحل دریای خزر  و شهرهای قرمز را رصد است ، رسانه ها نیز به صورت ویژه به این امر بپردازند ، همچنین دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دستگاه های مرتبط، نظارت ها را تشدید کند تا از این مرحله گذر کنیم.

استاندار مازندران گفت: سرکشی و بازدید ها برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونایی  با اولویت شهرهای قرمز تشدید می شود و فرمانداران مسئولیت اصلی در شهرستان ها را بعهده دارند.

حسین زادگان، افزود: برپایی هرگونه مراسم ممنوع و با متخلفان برخورد می شود و در روستاها با کمک شورا و دهیاری ها نظارتهای لازم صورت گیرد.

طبق تازه‌ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با قرمز شدن وضعیت سه شهرستان دیگر در مازندران تعداد شهرستان‌های قرمز این استان به چهار شهرستان رسید.

بر اساس این ارزیابی که امروز جمعه  ۱۱ تیرماه به روز رسانی شد، تعداد شهرهای قرمز مازندران با گذشت سه روز از یک شهرستان به چهار شهرستان افزایش یافت.

طبق آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک از ۲۲ شهرستان مازندران، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس داده‌های این اپلیکیشن هم اکنون شهرستان‌های آمل، محمودآباد، قائمشهر و چالوس در وضعیت  قرمز کرونایی قرار گرفتند.

همچنین در این ارزیابی هشت شهرستان که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ دادند و در حال حاضر شهرستان‌های ساری، بابل، سوادکوه‌شمالی، سوادکوه، نکا، بهشهر، نور، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

پیش از این فقط شهرستان‌های محمودآباد، نکا و چالوس در وضعیت نارنجی قرار داشتند که در ارزیابی اخیر رنگ کرونایی نکا بدون تغییر و رنگ دو شهرستان چالوس و محمودآباد در کمتر از ۷۲ ساعت از نارنجی به قرمز تبدیل شد و شهرستان آمل نیز که در تاریخ هشتم تیر قرمز شده بود همچنان بدون تغییر در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی قرار دارد.

در حال حاضر شهرستان‌های  بابلسر، فریدون‌کنار، سیمرغ، جویبار، میاندورود، نوشهر، گلوگاه، کلاردشت، عباس‌آباد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

گودرو اخبار استان مازندران

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی اولویت کاری رئیس جمهوری منتخب باشد

فدا حسین مالکی روز شنبه در بازدید از شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با اظهار این که …