مشکلات شرکت بهپاک بهشهر بررسی شد

به گزارش ایرنا ، شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نفر نیروی کار نیم قرن فعال است و اکنون تهیه مواد اولیه و ارز  از مشکلات این کارخانه بزرگ صنعتی است و در جلسه امروز مقرر شد تا با تزریق اعتبارات زیالی و ارزی زمینه ساز رونق تولید در سال تولید، پشتیبانی ها و رفع موانع تولید شوند.

 مدیر عامل شرکت بهپاک بهشهر در این جلسه  با تاکید بر مانع زدایی ها  در تولید گفت: اگر چه با تلاش همه جانبه پرسنل و تلاش برای تهیه مواد اولیه با توجه به نوسانات ارز با مشکلات متعددی در تولید روبرو بوده ایم اما درهمین شرایط تحریم تولید قطع نشده و کارخانه را سرپا نگه داشتیم و برای جلوگیری از رکود در این کارخانه  تلاش وافری انجام شد.
امیرحمزه توسلی افزود : متاسفانه همه شعارهای کشور حول محور تولید است اما در عمل حمایتی از تولید و تولیدکننده نمی شود و  همچنان درگیر مسائل ارزی برای تولید و توسعه کارخانه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: انتظار است در کنار دستگاه های نظارتی که بر فعالیت های مختلف نظارت دارند؛ دستگاههای حمایتی هم فعال شده و در عمل از تولیدکننده حمایت کنندو در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم؛ حمایت و پشتیبانی از تولیدکننده به عنوان جهادگر نیز مهم ضروری است.
توسلی تصریح کرد: تا کنون و شرایط تحریم بسیاری از واحدهای تولیدی را با شرایط بسیار سخت فعال کرده و تولید را توسعه دادیم اما در برخی از موارد حمایت جدی انجام نمی شود که اگر این حمایت از پروژه تولیدی خوراک دام و طیور توسط مسئولان انجام می شد؛ اکنون باید به بهره برداری میرسید که متاسفانه در عمل، حمایتی انجام نشد.

مدیر عامل بهپاک بهشهر افزود: تولید با امنیت کشور رابطه تنگاتنگ دارد و اگر تولید مناسب داشته و اشتغال وجود داشته باشد؛ امنیت وجود دارد و لذا انتظار داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین مناسب و نظارت دقیق، پشتیبانی و مانع‌زدایی در تولید را به صورت واقعی عملی کنند.

ارز و نهاده نیاز اصلی و مهم بهپاک بهشهر

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه ارز و نهاده نیاز اصلی و مهم این کارخانه است؛ اظهار کرد: بهپاک برند بهشهر و اعتبار این شهرستان است که در اشتغال جوانان اثرگذار است و نباید با برخی مانع تراشی ها مانع فعالیت واحدهای صنعتی شویم و باید همگان کمک کار این واحد تولید باشند.

غلامرضا شریعتی گفت: شهرستان بهشهر با  ۱۸.۵ درصد نرخ بیکاری در استان مازندران است و تداوم و توسعه فعالیت واحدهای تولیدی همچون بهپاک می تواند نقش بسیار ارزنده ای در کاهش بیکاری منطقه داشته باشد.

وی افزود: امروزه بهپاک بهشهر با اشتغال زایی برای بیش از ۵۰۰ نفر سهم ارزنده ای در اشتغال منطقه دارد و باید با حمایت عملی از این واحد تولیدی و فراهم کردن شرایط لازم برای فرام کردن ارز و تامین نهاده ها کمک کار این واحد باشیم.

وجود ۱۳ هزار واحد صنعتی تعطیل در کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم دراین جلسه بررسی مشکلات بهپاک بهشهر خاطر نشان کرد: تعطیلی هر واحد تولیدی بحران جدی برای جامعه است و نباید اجازه داد که واحدی تعطیل شود و یا بر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی افزوده شود؛ بلکه باید با ارائه راهکار عملی برای رفع موانع تلاش کرد.

فداحسین مالکی گفت: ناهماهنگی هایی در بخش های مختلف وجود داشت و امیدواریم با افزایش همدلی و همزبانی با توجه ویژه رئیس جمهوری آینده ۱۳ هزار واحد تولیدی تعطیل کشور بار دیگر این واحدها رونق گرفته و به چرخه تولید بازگشت کنند.

وی افزود: در بسیاری از موارد مشکلات ربطی به تحریم آمریکا ندارد و در واقع اکنون با خود تحریمی و ندانم کاری ها به اقتصاد کشور لطمه خورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از این نشست ها رفع موانع تولید و حمایت و پشتیبانی از تولید و تولیدکننده است تا امنیت کشور حفظ شود و لذا باید مشکلات رسیدگی و بررسی و رفع شود و با رفع موانع تولید برای توسعه حرکت و با سرعت بیشتری به اهداف اقتصادی و توسعه ای برسیم.

شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با قدمتی در حدود نیم قرن سهم بسزایی در اشتغال شهرستان بهشهر و استان مازندران دارد و بیش از ۷۶ درصد سهم بازار پروتئین انسانی سویا را در کشور در اختیار دارد.

شرکت صنعتی بهپاک سال ۴۷ فعالیتش را با سرمایه اولیه ۲۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در قالب چهار هزار و ۲۵۰ سهم به عنوان شرکت سهامی خاص شروع کرد . این شرکت سال ۷۳ تبدیل به سهامی عام شد و سال ۷۴ هم قدم در بورس اوراق بهادار تهران گذاشت. سال ۱۳۸۸ به دلیل عدم احراز معیارهای حضور که عمدتا به دلیل زیاندهی بود ، سهام شرکت از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس حذف شد ولی سال ۹۲ پس از پشت سر گذاشتن مشکلات بار دیگر به بورس برگشت و نماد آن سال ۹۳ در بازار توافقی فرابورس گشایش یافت و مورد معامله قرار گرفت.

عرضه اولیه شرکت صنعتی بهپاک بهشهر اواخر سال ۹۵ در بازار دوم فرابورس انجام شد و همچنان در همین بازار فعالیت دارد.

این شرکت طبق اساسنامه در زمینه ” تاسیس و بهره برداری از کارخانجات پنبه پاک کنی، روغنکشی و پروتئین گیاهی و کارخانجات دیگر و همچنین کارهای تولیدی، بازرگانی، سرمایه گذاری، صادرات، واردات و انجام هرگونه عملیات و معاملاتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با موضوع شرکت می باشد ” ، فعالیت دارد.

بهپاک در حال حاضر روغن خام از سویا و کلزا ، انواع کنجاله دانه های روغنی ، پروتئین و آرد سویا ، پروتئین صنعت و لسیتین تولید می کند.

گودرو اخبار استان مازندران

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی اولویت کاری رئیس جمهوری منتخب باشد

فدا حسین مالکی روز شنبه در بازدید از شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با اظهار این که …