عملیات اجرایی نیروگاه زباله‌سوز ساری از سر گرفته شد

مهدی رازجویان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود : فرآیند ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری به دلیل مسائل قراردادی برای مدتی متوقف شده بود که در هفته جاری با پیگیری‌های استاندار و هماهنگی‌هایی که صورت گرفت روند اجرای پروژه توسط پیمانکار ادامه یافت.

وی گفت : طی روزهای اخیر مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به همراه شهردار ساری و معاون فرماندار مرکز استان بازدیدی از پروژه داشتند و در دیدار با پیمانکار اقداماتی برای از سر گرفتن روند اجرایی پروژه انجام دادند که به سرانجام رسید.

معاون استاندار مازندران افزود : طی یک هفته اخیر حدود ۶۰ میلیارد ریال نیز برای از سر گیری اجرای پروژه و تأمین مصالح مورد نیاز در اختیار پیمانکار قرار گرفت و قرار شد اجرای پروژه بر اساس اولویت‌هایی که شهرداری تعیین می‌کند ادامه یابد.

رازجویان گفت : تمام تلاش ما و همکاران‌مان این است که روند اجرایی پروژه سرعت مناسبی ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری به عنوان مهم‌ترین پروژه زیست‌محیطی مازندران از سال ۱۳۸۸ آغاز شد، اما اختلاف نظرهایی در انتخاب محل، نگرانی‌های زیست محیطی و تامین نشدن بودجه مورد نیاز سبب شد تا پروژه طبق برنامه زمان‌بندی پیش نرود.

روند ساخت این نیروگاه طی ۲ سال اخیر با پیگیری‌های فشرده استانی شدت گرفت و طی یک سال اخیر تعدادی از مسئولان ملی از جمله معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین رئیس کل سازمان بازرسی کشور بازدیدهایی از این پروژه داشتند.

بنا به اظهارات برخی مسئولان، این پروژه با توجه به اعتبارات قابل توجهی که نیاز دارد احتمالا امسال نیز به بهره‌برداری نمی‌رسد ،  اما مسئولان مازندران در تلاش هستند که با تأمین اعتبارات مورد نیاز سرعت اجرای پروژه را افزایش دهند.

زباله‌های شهر ساری حدود ۱۴ سال است که به منطقه کوهستانی پشتکوه در مرز مازندران و سمنان منتقل می‌شود که علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهرداری ساری برای حمل زباله، مشکلات محیط زیستی متعددی را نیز برای ساکنان روستاهای اطراف این منطقه ایجاد کرده است.

گودرو اخبار استان مازندران

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

مشکلات شرکت بهپاک بهشهر بررسی شد

به گزارش ایرنا ، شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نفر …