حکم رفع تصرف تالاب نفتی ساری اجرا شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، دادستان مرکز استان که با دستور ویژه رئیس کل دادگستری مازندران به پرونده ساخت و ساز در تالاب نفتی فرح‌آباد ساری ورود کرده بود، پس از برگزاری جلسات مشترک با مسئولان محیط زیست، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و سایر مسئولان مرتبط، بعدازظهر پنجشنبه در تالاب حضور یافت و دستور رفع تصرف و اعاده به وضع سابق تالاب نفتی ساری را صادر کرد که بلافاصله نیز اجرای این حکم آغاز شد.

 دادستان عمومی و انقلاب ساری در حاشیه این بازدید گفت: ساخت و ساز ایجاد شده در تالاب نفتی در حد دیوارکشی بود که طبق قانون قلع و قمع و رفع تصرف و اعاده به وضع سابق خواهد شد.

محمد کریمی افزود: همچنین مقرر شد محیط زیست طرحی برای احیای بخش‌هایی که با غفلت مسئولان مورد تصرف یا تغییر کاربری قرار گرفت ارائه کند تا این تالاب به وضع سابق بازگردد.

وی اظهار کرد: اگر اعلام به موقع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص تخریب محیط زیست و تجاوز به اراضی ملی و انفال نبود قطعا شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه و تخریب غیر قابل جبران محیط زیست بودیم.

این مقام قضایی اظهار کرد: با دستور به موقع و تاکید رئیس کل محترم دادگستری استان اقدامات لازم قانونی برای اعاده به وضع سابق انجام شد.

حکم رفع تصرف تالاب نفتی ساری اجرا شد

کریمی تأکید کرد مسئولانی که به ارائه خدمات در خارج از بافت اقدام کردند نیز تحت تعقیب قانونی قرارخواهند گرفت.

دادستان مرکز استان تصریح کرد: از منظر آسیب‌شناسی هرگونه اجرای حکم قضاییِ بازگشت وضع به حالت سابق، علاوه بر تثبیت وضع مطلوب آثار طبیعی، گام مؤثری در زمینه پیشگیری از تکرار موارد مشابه بوده و بیانگر این است که در هیچ مرحله‌ای از فعالیت غیرمجاز حاشیه امنیت برای متخلفان وجود ندارد و این اقدام قانونی آنها هزینه‌های گزافی را برای متعدیان به همراه خواهد داشت.

پرونده تالاب نفتی فرح‌آباد ساری طی روزهای اخیر با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از اقدام به تفکیک زمین و ساخت و ساز در بخشی از زمین‌های مجاور تالاب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. حدود ۶ هکتار از زمین‌های این محدوده جزو مستثنیات است که مالکان مجاز به تغییر کاربری آن نیستند.

تالاب نفتی ساری در انتهای مسیر رود تجن و قسمت شمالی شهر فرح‌آباد قرار گرفته و حدود ۴۰ هکتار مساحت دارد.

گودرو اخبار استان مازندران

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

مشکلات شرکت بهپاک بهشهر بررسی شد

به گزارش ایرنا ، شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نفر …