ظرفیت بیمارستان‌های قائمشهر برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است

دکتر محمد گران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار، افزود: روزانه  ۱۰ تا ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری می شوند  که اگر این تعداد از ۲۰ بیمار بالاتر برود با مشکل پذیرش مواجه خواهیم شد.

وی از شهروندان خواست تا برای جلوگیری از عمق فاجعه در این شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمعات جلوگیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر دلیل اصلی افزایش شیوع بیماری کووید ۱۹ را حضور افراد در تجمعات و حاضر شدن در تالارهای عروسی اعلام کرد.

دکتر گران با بیان اینکه در چند روز گذشته ۲۲ خانواده از یک روستا با حضور در تالار عروسی به بیماری کرونا مبتلا شدند، افزود: متاسفانه بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تمام این افراد به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد هم اکنون ۵ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان تنها مشاغل سطح یک حق فعالیت دارند و مشاغل سطح  ۲ و ۳ باید تا پایان این وضعیت نسبت به بستن واحدهای خود اقدام کنند ، توضیح داد:  اگر مشاغل سطح یک پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند نسبت به پلمب این واحدها اقدام خواهیم کرد.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر در با اعلام اینکه در دو روز گذشته چهار تالار عروسی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و به منظور پلمب به دادستانی معرفی شدند، گفت که از واحدهای صنفی می خواهیم تا برای جلوگیری از بیماری کرونا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

طبق تازه‌ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با قرمز شدن وضعیت سه شهرستان دیگر در مازندران تعداد شهرستان‌های قرمز این استان به چهار شهرستان رسید.

بر اساس این ارزیابی که امروز جمعه  ۱۱ تیرماه به روز رسانی شد، تعداد شهرهای قرمز مازندران با گذشت سه روز از یک شهرستان به چهار شهرستان افزایش یافت.

طبق آخرین ارزیابی اپلیکیشن ماسک از ۲۲ شهرستان مازندران، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس داده‌های این اپلیکیشن هم اکنون شهرستان‌های آمل، محمودآباد، قائمشهر و چالوس در وضعیت  قرمز کرونایی قرار گرفتند.

همچنین در این ارزیابی هشت شهرستان که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ دادند و در حال حاضر شهرستان‌های ساری، بابل، سوادکوه‌شمالی، سوادکوه، نکا، بهشهر، نور، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

پیش از این فقط شهرستان‌های محمودآباد، نکا و چالوس در وضعیت نارنجی قرار داشتند که در ارزیابی اخیر رنگ کرونایی نکا بدون تغییر و رنگ دو شهرستان چالوس و محمودآباد در کمتر از ۷۲ ساعت از نارنجی به قرمز تبدیل شد و شهرستان آمل نیز که در تاریخ هشتم تیر قرمز شده بود همچنان بدون تغییر در وضعیت بسیار پرخطر کرونایی قرار دارد.

 در حال حاضر شهرستان‌های  بابلسر، فریدون‌کنار، سیمرغ، جویبار، میاندورود، نوشهر، گلوگاه، کلاردشت، عباس‌آباد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

گودرو اخبار استان مازندران

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

مشکلات شرکت بهپاک بهشهر بررسی شد

به گزارش ایرنا ، شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نفر …