متصرفان و مقصران تالاب نفتی ساری باید تاوان بدهند

حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری  با اظهار این که تالاب نفتی رودخانه ای فرح آباد ساری که محل زیستگاه ماهیان و آبزیان  بوده است ، خشک شده است، افزود: بی توجهی و غفلت در امر نظارت و سیاست های نادرست سبب شد تا بخشی از این تالاب به راحتی خشک ،تفکیک و حتی در معرض  فروش قرار بگیرد.

وی تصریح کرد : تالاب رودخانه ای فرح آباد دارای حقه آبه کشاورزی و زیست محیطی است و تجاوز به این عرصه یک جرم معرض است ، مطمئنا متصرفان و مقصران باید تاوان بدهند.

امام جمعه شهرستان ساری اقدام عملی از سوی دستگاه قضائیه ، فرماندار و دوستداران محیط زیست را قابل تقدیر دانست و در عین حال بیان داشت: طبق آخرین گرارش های رسمی منابع طبیعی ، محیط زیست و امور آب در این تالاب تولیت دارند و این نهاده ها باید جوابگو و دلایل عدم نظارت را باید به صورت رسمی اعلام کنند.

پرونده تالاب نفتی فرح‌آباد ساری طی روزهای اخیر با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از اقدام به تفکیک زمین و ساخت و ساز در بخشی از زمین‌های مجاور تالاب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. حدود ۶ هکتار از زمین‌های این محدوده جزو مستثنیات است که مالکان مجاز به تغییر کاربری آن نیستند.

تالاب نفتی ساری در انتهای مسیر رود تجن و قسمت شمالی شهر فرح‌آباد قرار گرفته و حدود ۴۰ هکتار مساحت دارد.

محمدی  لائینی انتصاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان  رئیس قوه قضاییه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تا در اجرا و گسترش عدالت ، تامین آزادی مشروع و  مبارزه قاطع با فساد را به مراتب گسترش دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مبارزه با فساد که در همه حوزه ها فراگیر شده است از خواسته های جدی ملت ایران به ویژه شهروندان این خطه شمال است، بیان داشت: مبارزه با فساد  باید با از بین بردن  انحصارطلبی  که زمینه فساد را بیشتر کرده است ، گسترش بیابد. 

وی گفت: دستگاه قضا باید در زمینه انفال و منافع ملی که مورد تجاوز و سوء استفاده قرار گرفته ، با جدیت ورود کند و موضوع تصرف به عرصه های ملی در همه مناطق مازندران به خصوص زمین های ساحلی ،جنگلی و دشت های غرب استان بیداد می کند .

توجه به خطر شیوع موج جدید کرونا در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران خطر گسترش کرونا در استان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: باید ماسک زدن و فاصله اجتماعی را تا عمومی شدن واکسن رعایت کنیم.

محمدی لائینی با اظهار این که ایران با تولید واکسن ملی دشمنان  را مایوس کرده است ، توضیح داد: دشمنان از این افتخار ایران که دستاورد پزشکی جهانی نیز محسوب می شود را با سکوت محض گذشتند ، اما نواقص و مشکلات داخلی کشور را برجسته و بزرگنمایی می کنند.

گودرو اخبار استان مازندران

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

مشکلات شرکت بهپاک بهشهر بررسی شد

به گزارش ایرنا ، شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نفر …