اظهارات برخی نیروهای انقلاب در باره مذاکره نکردن را نمی‌پسندیم

به گزارش ایرنا ، سردار مرتضی طلایی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری افزود: سیاست خارجی ایران معطوب به آمریکا به عنوان  قدرت جهانی که همواره  می خواهد اراده اش را تحمیل کند ، باید از موضع قدرت باشد و معتقدیم مذاکره از موضع قدرت رئیس جمهوری منتخب عزت آفزین خواهد بود.

وی ادامه داد  : قدرت سیاسی ، نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران سبب افزایش اقتدار چانه زنی در مذاکرات می شود و امروز نظام جمهوری اسلامی می تواند به مذاکره از موضع قدرت ادامه بدهد.

سردار طلایی با توضیح این نکته که مسئولان ارشد برخی از کشورها نظیر  قذافی ، حسنی مبارک و صدام حسین در پایان حکومتشان فریب خوردند و اعتماد به آمریکا دلیل اصلی شکستشان بوده است ، گفت : به هر حال در مذاکره و سیاست خارجی معطوب به آمریکا کسی موفق است که از موضع قدرت برخورد کند.

وی موضع گیری رییس جمهوری منتخب در نخستین کنفرانس خبریش در باره مذاکره با رییس جمهوری آمریکا را واکنش به موضع جو بایدن ارزیابی کرد و توضیح داد : واکنش رئیس جمهوری منتخب ایران در مقابل اظهارات بایدن رئیس جمهوری آمریکا بود که با صراحت گفته بود تحریم ها را بر نمی دارد و در مقابل با صراحت پاسخ « نه » رییس جمهوری منتخب را دریافت کرد.

دبیرکل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب گفت : نه گفتن رییس جمهوری منتخب سبب عزت و غرور ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی شده است ،چون رئیس جمهوری باید با  قدرت پاسخ بدهد.

وی افزود : ما مذاکره از موضع قدرت را حمایت می کنیم . زد و بند نمی کنیم که تسلیم شویم و کرنش کنیم تا مشکلات مقطعی حل شود. زمانی در دفاع مقدس  سیم خاردار را وارد می کردیم اما امروز پرنده های کوچک ما برد هفت هزار کیلومتری را پیدا کردند، پس  می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

سردار طلایی با اظهار این که مشکل اصلی امروز کشور ، مدیریتی است ، گفت : اگر بحران مدیریت  حل شود ، رئیس جمهوری به عنوان نماینده ملت می تواند با قدرت با دنیا حرف بزند. خط قرمز حرف نزدن ها با دنیا هم مشخص است؛ با دولتی که مشروعیش را قبول نداریم حرف نخواهیم زد ، اما با دولت هایی که قبول داریم حرف خواهیم زد.

وی افزود : ولایتمداری، برنامه محوری، تصمیم علمی، شفافیت در عمل و روندهای مالی و اداری و مبارزه با رانت و فساد از دیگر اولویت‌های جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی است ضمن این که پاسخگو بودن نیز اهمیت دارد چرا که مردم حق پرسشگری دارند و مسئولان هم باید برای همیشه پاسخگو عملکردشان باشند .

سردار طلایی بر لزوم تغیرات مدیریت  کشور بر اساس تدبیر تاکید کرد و گفت : به طور یقین با توجه به عقبه اجتماعی ملت ایران در هر قوم و مذهبی ، مدیریت کشور با رویکرد  اجتماعی سبب وحدت و صمیمیت می شود و جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی هم با نگاه ارتباط بین نسل های  اول و دوم انقلاب با نسل های سوم و چهار معاصر در خدمت رئیس جمهوری منتخب خواهد بود.

وی با ذکر این نکته که کادرسازی مدیریتی بین نسلی طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته است ، افزود : به روز بودن و درک شرایط همراه با ارائه راهکار در جبهه همنا یک اصل است.

طلایی گفت: جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب در سه حوزه زیر ساختی خدمات اجتماعی ، فرهنگی و رسانه ای برنامه مدونی دارد. در حوزه خدمات اجتماعی  جامعه نیازمند حل آسیب های اجتماعی است و برای رسیدن به این هدف مهم باید مدیریت کشور به صورت یکپارچه در این حوزه ورد پیدا کند تا موازی کاری ها از بین برود،

وی مسجد را محور فعالیت های زیر ساختی خدمات اجتماعی دانست و افزود : نگاه انحصار طلبانه و از بالا به پائین مشکلات اجتماعی را حل نمی کند و از طرفی باید مقوله ارباب – رعیتی از بین برود.

طلایی با بیان این که کار مردم را باید به مردم واگذار کرد ، بیان داشت : قلب فعالیت ها در حوزه خدمات اجتماعی مسجد محلات است و ساختار جهان بینی دینی و مذهبی نیز این مکان مقدس را همواره محور قرار داد و ما باید این نگاه را در جامعه احیاء کنیم.

وی خدمات فرهنگی را به عنوان دومین موضوع مهم برای حل  مشکلات مدیریت کشور دانست و گفت : فرهنگ آمرانه و دستوری نیست. خرده فرهنگ ها در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردارند. اولویت در این حوزه خانواده و تعلیم و تربیت است و توجه به مطالبات روز جوانان یک اصل به شمار می رود.

دبیر کل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی گفت : همواره در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تورهای فرهنگی مبتنی بر آرمان های انقلاب و دین اسلام را به درستی برای جوانان پهن نکردیم که امروز دچار چالش های اساسی در این حوزه هستیم.

وی  توجه به حوزه رسانه وفعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به عنوان سومین رویکرد مدیریتی جهبه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود : باید امروز به هنر ، تبلیغات و فضای مجازی و فعالیت ها در شبکه اجتماعی به صورت ویژه توجه شود، چون در غیر این صورت نمی توانیم از موضع قدرت در دنیا ظاهر شویم.

گودرو اخبار استان مازندران

درباره ی kuop26598

مطلب پیشنهادی

مشکلات شرکت بهپاک بهشهر بررسی شد

به گزارش ایرنا ، شرکت صنعتی بهپاک بهشهر با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نفر …